giovedì, giugno 21, 2007

Kuidas vòtta

Eile òhtul yllatas mind yks SMS. Saadetud nooblist Rooma spordiklubist, mille usinaks liikmeks ma hiljuti astusin.
Teatati, et seoses veetorude parandamisega spordiklubi piirkonnas pole meil homme kuni kella neljani vett ning sellega seoses avatakse klubi kell neli.
Ooo… milline imetabane kooslus eeskujulikust klienditeenindusest ja tehnoloogilisest progressist sellel internetist hyljatud maal, lòin ma vaikselt nurru.

Tàna hommikul aga sain tehnoloogiamyndi teise kyljega piki pead, kui nii vòib òelda.
Nimelt sain kinnitust mind juba pikalt piinanud kahtlusele, et elektri- ja gaasiarveid saavat Itaalias ainult postkontoris maksta. Oh…òud…
Ma olen ikka Poste Italiane esindustest mòòda kòndides vòi neid kylastades imestanud, et postkontorites valitsevad yyratud jàrjekorrad, aga olen teinud intelligentse jàrelduse, et see on sellepàrast, et postkontorid on valdavalt ainult tòòpàeva hommikuti lahti. Nyyd lisandub jàrjekordade probleemile veel selline selgitav asjaolu, et terve Bella Italia 58-miljoniline populatsioon kàib iga kuu postkontoris oma neetud arveid maksmas.

Muide mul on veel infot, et Roku ema teeb postkontoris mingeid selliseid mystilisi tehinguid, et kàib iga kuu sealt oma palka kàtte saamas. Mu mòistus tòrgub seda teavet vastu vòtmast. Kas tòesti tànapàeval inimesed kàivad postkontoris palka kàtte saamas? Mismòttes? Et nagu sularahas vòi? Ei, ma tegelt ei usu seda.

Igatahes spordklubi olen ma targalt valinud, see on kindel.

7 commenti:

Ing. ha detto...

Võite avada postkontoris uue arve Bancoposta's, kuhu saab ohooo! otsekorraldusena lasta saata oma vee- ja gaasiarved, kuna sabad on erinevad, siis otsustasime selle kasuks, et ma paari kuu takka kàin sinna rahsùste tegemas, selleasemel, et endale halle juukseid sabas korjata.

Anonimo ha detto...

katrin, pls helista mulle, mul pole su itaalia tel nr-t! hea oleks kui saad juba täna õhtul, arutame siin reisi asju :))

mnjah ha detto...

Mina jällegi seda Bancoposta arvet ei soovitaks, sest väljaspool postkontorit on ikka väga vähe kohti, kus seda "imelikku" deebetkaarti kasutada saab...Samuti on millegipärast just poskontori kaardid need, mida kõige enam Itaalias kloonitakse.
Meil on sellest aastast kõik arved sedamoodi korraldatud (ja jah, Itaalias täiesti võimalik), et kõik maksed lähevad maha otse pangaarvelt ning kodu ei tule ühtegi paberikest, selle asemel saadetakse gaasi/elektri/telefoni/telepass/sky jne firma poolt mobiilile sms, et on käiku lastud arve summaga xx.xx ning selle sisuga saab tutvuda internetis vastavas salajases ruumis.

Katu ha detto...

kuulge, kas otsekorralduse (sellest rààgite, eks?) tegemine sòltub pigem pangast vòi teenusepakkujast?

kuidas òelda 'otsekorraldus' itaalia keeles? ma tahaks oma pangast jàrele kysida selle kohta, aga ma ei oska.

Ma muide jagasin rokuga seda ideed, kui me parajasti postkontori sabas hàngisime ja ta teatas, et eee... mm.... no see on liiga keeruline. Mis te arvate, kas roku on tehnoloogiadinosaurus vòi on siin mingid riskid siiski, millega peaks arvestama?

mnjah ha detto...

Itaallaste jaoks on vist jah kõik see, mis Eestis normaalne, siin keeruline...
Ka minu insenerist abikaasa ei saanud midagi otsekorralduste tegemisest aru, selleks oli ikkagi vaja ühe matemaatika-füüsika eriklassi läbinud eeslanna abi...
Ausalt, mulle ei tule hetkel meeldegi, kuidas otsekorraldus itaalia keeles on...aga ajasin kõik asjad korda interneti teel (enel, telecom). Gaasi otsekorralduse jaoks võtsin paberarve küljest väikese lipaku ning viisin selle täidetult panka. Pangast saabuvad paberist (mõttetud) teated hävitasin ka ära interneti vahendusel ning viimane ime, millega "olevat" ma hakkama saanud, on telepassi jaoks autonumbri vahetamine (väideti, et selleks vaja minna spetsiaalselt otsima punto blu-d, mis pole üldsegi õige). Postkontoris käin nüüd vaid raamatuklubi raamatute eest maksmas....

mnjah ha detto...

Tahtsin veel lisada eelnevale, et minu nimel pole siin ühtegi arvet. Seega ajasin asjad korda omapäi ning teiste allkirju võltsides :-) (üks paber oli vaja ka faksiga saata), isikukoodi aga saab internetist ilusasti kätte.

Ing. ha detto...

Meil ilmneb otsekorraldus sellise sõnapaari all: ADDEBITO PREAUTORIZZATO ... (kolme punkti asemele käib siis rahasaaja nimi)
Banco Postat kasutame AINULT otsekorrladuste tarbeks. Sest nii, ei saa meilt tuhandeid kontolt võtta, ilma et ma sellest õigeaegselt teaks (sest postikontol on ainult arvete tasumiseks vajalik summa pluss mõned lisaeurod), teiseks saan ma iga kell nagu naksti posti internetipangast (toimingid saab teha kella 7:00st - 22:00ni :P) vaadata, kas elekter lihtsalt läks ära või pole meil pikemat aega sel arvel raha olnud, mida neil võtta oleks. Need kaardid hallitavad meil niisama sahtlis, aga peale kaheaastast kasutamist on asjal nagu mõtet, sest teenustasud on madalamad kui pangas.
Ahjaa, kui netist midagi osta tahame, siis selle ettemakstud krediitkaardiga on seda tunduvalt turvalisem teha kui AMEXiga riskida.