mercoledì, ottobre 17, 2007

Sarkasmi ja sappi

Roku helistas àsja, àhmi tàis. ‘Kuule, ma pean siin yhte ankeeti tàitma Saudi Araabiasse minekuks ja kysitakse, mu religioossete vaadete kohta. Mis arvad, kas panna, et olen kristlane vòi parem oleks kirjutada, et pole mingit religiooni?’
Seedisin pisut infot. ‘Eee… pane igaks juhuks, et pole mingit religooni’.
Roku vastu:’Aga mis siis, kui vaatavad, et olen senza dio (tòlk. ilma jumalata) ja pàrast on mingi jama?’
Hmmm...
Leidsin lahenduse: ‘Kirjuta, et oled agnostik!’

Yldse Rokul praegu kòvasti rassimist erinevate globaalsete probleemidega. Ta tellis ràtsepalt kaks sygis-talvist ylikonda, aga Saudi Araabias on 37 kraadi sooja. Nyyd on jama, sest palju raha kulus ylikondade peale, mida enne 2008 novembrikuud vaja ei làhe.

Ja siis ma tahaks veel kirjutada, millised snoobid on Roku uued kolleegid.
Kes on nàinud filmi ‘American Psycho’, kus investeerimispankurid vòrdlevad, et kellel on nooblim visiitkaart?
Mulle tuli sekundipealt see film meelde, kui Roku rààkis, kuidas ta kàis eile kolleegidega lòunal ja olla rààgitud AINULT sellest, et mis ràtsepa juures ylikonnad tehakse ja mis sorti villasest. Muidugi tòe huvides tuleb òelda, et ainult ylikondadest ei rààgitud. Nimelt kerkis yles ka custom made triiksàrkide kysimus, et kes kuskohast sàrke saab ja millised kangad moes on. Roku vaeseke avastas tàpselt kònealuse vestluse ajal, et tema ylikonna òlapiirkonnas piilub làbi kanga mingi nailonkiud, mis viitab sellele, et tegemist on madalakvaliteedilise villasega. Oh hàbi!

Ma vòin teile òelda ka seda, palju hea vàljanàgemine Itaalia àriatmosfààri kòrgemates sfààrides maksab, sest òige eestlasena olen teiste inimeste asjade hindadega ju kursis. Korralikust villasest kangast ràtsepaylikond maksab 900-1000 eurot, custom made triiksàrk 70-90 eurot ja àrimaailma kòrgemates sfààrides aktsepteeritud lipsu hind algab kuskil 80st eurost.

Roku kolleegid on kòik vallalised mehed. Mòned naised pidavat ka olema, need olla Roku sònul vallalised, keskeale làhenevad ja koledad.
Ykspàev, kui Rokule tehti teavataks, et ta Saudi Araabiasse eksiili saadetakse, làks ta ylemuse juurde nuruma, et kas àkki mingit muud vòimalust ei ole ja vaat tal on siin Itaalias immigrandist kihlatu ja puha ja kuueks kuuks àra minna on pàris palju. Ylemus olla vastanud jàrelemòtlikult, et 'jaah... màletan, et minulgi oli ykskord tydruksòber... aga mis ma oskan òelda... eks meri on kalu tàis'.

Yhesònaga nòme firma - puha ylbed snoobid. Kindlasti seksi saavad ainult raha eest.

10 commenti:

mnjah ha detto...

Pole lihtne see kellegist sõltuva tööinimese elu... Alles tuli üks eestlanna tagasi Kairost, kus ta italjaano oli komandeeringus mitu kuud. Sa oleks kah võinud end sinna Araabiasse kaasa kaubelda ;-)?

Katu ha detto...

nojah, araabiasse kaasaminek on tàiesti teostatav idee, kui ma nàiteks rokuga abielluks (sest vallalised naised ei saa saudiaraabia viisat), loobuks oma nooblist tòòkohast (sest naiste osalemisvòimalused saudiaraabia tòòturul on vòrdlemisi piiratud) ja oleks nòus Riyadhis vedelema pàevad làbi turvapiiretega ymbritsetud hotellis, yksi toas (sest naised ei tohi ilma nàokatte ja saatjata tànaval hàngida).

Hmm.. :)

Ruudi ha detto...

Heh, ja ega Sirkka ka seal Kairos just õnnelik polnud... aga tal oli kindlasti rohkem vabadust ( ka nemad pole abielus). see selleks.
Olen kuskilt kuulnud,e t moslemite seisukohalt on parem mingitki usku kui senza dio!

mnjah ha detto...

Noh aga kui ta lapsena on ristitud, siis ongi kristlane! :-) Kuniks maha ei pese, ei saa ka usuta olla!! Irw....Nagu eestlased muistse vabadusvõitluse ajal...

Katu ha detto...

Muide Saudi Araabia kogemusega kolleegid olla ka andnud nòu, et parem kirjutada 'kristlane' :)

K

Oudekki ha detto...

Kuule, siiralt, - minu islamimaade kogemused ütlevad, et pane "kristlane". Kuigi kristlus on väär, on see vähem väär kui teised religioonid (kristlastelegi saatis jumal ramatu) ja mingisugust ateisti/agnostiku juttu ei ole vaja üldse proovidagi. Sellest nad ei saa aru. Mina, ristimata pagan ja veendunud ateist, kinnitan ennast moslemimaades alati kristlaseks - sest kultuuritaust on mul ju lõpuks kristlik ja teiste _religioonide_ suhtes ollakse küllalt sallivad. Mulle tuleb meelde üks mees, kes mulle Aceh's (Indoneesia islamiprovints) rääkis, et "kui kristlased teeksid seda, mida ütles Jeesus Naataretist ja moslemid seda mida ütles prohvet Muhammed, siis oleks igavesti rahu ja mitte mingeid probleeme ei oleks".

Kas SA tõesti kristlastest naistele seda näokatte-ettekirjutust nõuavad? Pea võiks küll kaetud olla ja kõik muu, aga a) vallalised mosleminaisedki võivad näokatteta hängida ja ka maailma kõige konservatiivsemas moslemiriigis Jeemenis argument "mina olen kristlane ja meie oma nägu ei kata" oli absoluutselt arusaadav ja lugupeetav.

Saudi-Araabias võivad naised autotki juhtida ja turul võõraste meestega juttu rääkida, ei ole nii hull midagi. Jeemenis rääkis mulle jälle üks mees sellest, kuidas eriti oluline on naistele hariduse saamine, sest mehed võivad niisamagi tööd teha :P

Katu ha detto...

huvitav... aga mina nàiteks lugesin the economisti kodulehelt, et nàiteks kuulus naiskirurg, kes leiutas mingi laste sydameasendaja, ei tohi autot juhtida ja et vaid paar aastat tagasi polnud saudi araabias naistele isegi mitte isikut tòendavat dokumenti ette nàhtud, sest piisas isa vòi abikaasa kinnitusest, et nàiteks jah see tsikk siin on minu tytar/naine Fatima.

mis aga nàokatet puudutab, siis roku kolleegid, kes seal tòòtavad, olla rààkinud, et kòik naised ilma eranditeta peavad nàokatteid kandma

no igatahes varsti ma fotode pealt nàen seda asja :)

Anonimo ha detto...

ma jagan pigem enda kogemust. tuli ükspäev naine koju ja teatas, et ma lähen järgmiseks nädalaks mehhikosse. oluline on teada, et alates augusti algusest on ta Eestis viibinud kokku 3 nädalat. Itaalia, US, Horvaatia, Poola, Läti trajektoor. Selgus et meie endine naaber on hakanud kinnisvara äriga tegelema mehhiko kandis ja viib lennuki täie rikkureid, ajakirjanikke Eestist sinna. Ja sõbrannale võib ju välja teha. :-)

Katu ha detto...

assamait!

no mina naiivse inimesena arvaks, et mehed ei tee kunagi niisama heast peast mehhiko reisi vàlja

Anonimo ha detto...

ja see on veel sõbranna! tegelt küll sõbranna ema, kes äri omanikuna tütre heaolu eest hoolitseb. see sõbranna abiellus suve alguses Tallinnas mustanahalise pianistiga kes osutus homoks.