lunedì, settembre 03, 2007

september ja puha

Septembri algus ròòmustab mind siin Itaalias vàga.

Esiteks ilmad on endiselt suvised ja juba pàikeselised hommikutunnid tervitavad usinat tòòleminejat 28-kraadise temperatuuriga.
Rààkimata sellest, mis pàeva ajal vàlja toimub, aga sellest ma ei tea midagi, sest siin, kus ma praegu tòòtan, pole aknaid ja on konditsioneer.

Teiseks màrkasin eile òhtul, et peale puhkuste hooaega on taaskord avatud mu lemmik-gelateria, kust ma kriminaalselt maitsvat ploomijààtist hankisin. Tàna òhtul tuleb pidu! Homme, kui viitsin, siis kirjutan, mis àgedate uute jààtisesortidega gelateria-giuseppe taaskord yllatab.
Eile yhest teisest gelateriast sain ma nàiteks shokolaadiribadega pistaatsiajààtist. See oli hea, aga mitte nii hea kui ploomijààtis.

Kui ma kodutànava àride ustele kinnitatud siltidel olevaid kuupàevi òigesti màletan, on tàna taaskord uksed avanud ka sellised elutàhtsad asutused nagu mozarella-pood, pizzeria, keemiline puhastus ja kingaparandus.

9 commenti:

mnjah ha detto...

Mhh,äkki annaksid ka mõne retsepti, kuidas saaks pärast ohtrat jäätisesöömist normaalkaalu jääda? Või äkki kaalud juba üle 200 kilo?? Või kuulud sa nende väheste õnnelike hulka, kes võivad süüa/juua kõike mida hing ihaldab ning kõhulihased (eeldusel, et eksisteerivad)jäävad endiselt nähtavale.:-)Või veedad kõik õhtud spordiklubis?

Katu ha detto...

Ma arvan, et siin pole muud kui saladust kui et kuulus vahemere dieet aitab saledat joont hoida, sest ma pole elus nii palju sòònud ja nii vàhe sporti teinud kui Itaalias :P

Aga niipea kui kaal yle 69 nàitab, jàtan yhe òhtusòògi vahele ja jàlle on kòik hàsti.

Rohkem pole nippe.

Katu ha detto...

Spordiklubis kàin ainult kaks korda nàdalas, sest ma vòtsin mingi sààstupaketi, mis ei luba tihedamini seda nooblit asutust kylastada :)

mnjah ha detto...

Aitäh nõuannete eest! :-) Muideks ma tulin Itaaliasse kaaludes 64 kilo ja augusti puhkuse ajal jõudis tipp 72-ni!!! Tegelt oli osa süüd ka Eestist toodud shokolaadil...Raviks kohe dieet ja nüüd maadlen 69-ga, millest alla ei taha kuidagi minna. Seega see vahemere dieet kehtib vist vaid juhul, kui sööd heina ja jätad pasta poodi :-)

Katu ha detto...

okei, ma annan sulle ylevaate oma tavapàevasest pàevamenyyst itaalias. proovi ka nii ja kui kaal alla ei làhe, siis peab kyll midagi valesti olema :)

hommikul: cappuccino ja jogurt vòi cornetto (valik jogurti/cornetto vahel sòltub sellest, kas kaal on 69 peal vòi allpool). trikk on selles, et nende manustamiseks on aega 30 sekundit. mida 30 sekundiga ei jòua alla neelata, jààb jàrele

ennelòunal: espresso ja pool liitrit vett

lòuna: mingi kerge pasta vòi viil pizzat (sòltub, mis sòòklas parajasti saada on), pool liitrit vett ja espresso

pealelòuna: espresso, pool liitrit vett

òhtul 10 paiku: niipalju kui mahub, aga nii kui tunned et enam ei mahu, siis àra rohkem sòò.
eile mulle mahtus nàiteks kukeseenekaste, kartulid, veerand ananassi, pool karpi jààtist, peeker limoncellot ja pool liitrit vett.

mnjah ha detto...

Päris õpetlik lugu, panen siis kirja ka enda menuu...(ärge järgi tehke, sest selle järgi kaal alla ei lähe).
Hommikul capuccino+viil röstsaia+crostatina mulino bianco/vahel harva vahetan tahke toidu cornetto vastu (ostsin metrost sügavkülmutatuna ning siis ahjus soojendan)+paar küpsist.

Ennelõunal katsun vaid vett juua.

Lõuna:max 80 g pastat rammusate kastmetega (kui olukord väga halb, siis 80g valget riisi). Magustoiduna üks pulgajäätis, kui eriti hea enesetunne on, siis üks suurem vahvlijäätis. Vahele ka üks väike haru viinamarja kobarast.
Lõpetuseks espresso

Pealelõunal katsun söömata olla, vahetavahel ikka mõni shokolaaditükk jääb näppude vahele (siis kui kodus olen).

Õhtusöök: varieeruv lihatükk (valgest kanast viini shnitslini välja, vahest ka kala). Kõrvale enamasti porgandit (ainus juurvili mida kannatan). Joogiks veerand klaasi punast veini ning lõpetuseks kaks haru viinamarja kobarast või ohtralt arbuusi...

Tegelt on see mu dieet, millega loodan natuke kaalu alla saada. Siia lisanduvad 3x nädalas kaks tundi trenni (jõuharjutused ja jooks kokku).

Tulemus: rannapiltidel on rasvavoldid endiselt alles :-(

Soovitused: Tom soovitab üle minna Kelloggsi krõbinatele...

Katu ha detto...

hmm.. ma siin isehakanud toitumisspetsialistina vaatan, et vòrdlemisi eeskujulik menyy.

Vahest ainult hommikusòòk on kuidagi mòttetute-sysivesikute-rohke, eriti pidades silmas et see on sul dieet-hommikusòòk eksole.

Vahest jàtad kòik need mulino biancod ja cornettod ja kypsikud kus seda ja teist ja asendad Vitalis mysliga ja jogurtiga? Ma tean, et pole nii maitsev kui kypsikud, aga on vàga tervislik.
Kellogsi kròbinate suhtes ei oska ma eriti seisukohta vòtta, sest ykskord ma ostsin neid, aga tundus nagu poleks neil muud maitset kui suhkru maitse.

Ja lòuna-jààtise osas asendaks ma pulgajààtised gelateria omadega, sest tavaliselt pulgajààtistega tuleb kaasa hulk mòttetut kraami nagu shokolaad ja igasugused vahvlipurud, mis annavad ainult kaloreid ja segavad òiget jààtise maitset.

mnjah ha detto...

Kelloggs Special Frutti Rossi on küll täitsa hea...aga oma hommikusöögist ei suuda loobuda. Põhjus on lihtne, ilma korraliku suhkrusüstita ei ärka ma üldse üles. Näiteks need vähesed päevad kus on vaja minna hommikul vereproovi andma, on minu jaoks täielik tragöödia - ilma hommikusöögita ei tunne end üldse inimesenagi ja hoidku alt kes mulle enne tähtsat toimingut jalgu jääb...:-)
Lõuna jäätis gelateria omade vastu vahetada on hea idee, paraku ei jää ühtegi head gelateriat tee peale nagu sul :-(

Katu ha detto...

hmm... no okei, hàsti argumenteeritud vastus :)