mercoledì, giugno 22, 2011

Jaanipàev!

Kodumaa pojad ja tytred, tàna, enne kui alljàrgneva jutu juurde tulen, tahaksin teile kòigile sydamele panna, et àrge end Jaanipàeval purju jooge. Natukene svipsis vòib olla ja imelikke anekdoote tohib ka rààkida, aga yldiselt proovigem ikka kultuurseks jààda :)


Anyhow, kui te tunnete, et eelseisvad vabad pàevad on just see aeg, mil toidu kòrvale kultuurselt veini tarbida, siis - oh, ma olen nii erutatud! - meie kultuurveinid on saadaval Prisma Peremarketites. Rààgitakse, et lausa yle Eesti. Kòik Anonyymsed Kommenteerijad ja Lugejad (eriti vàljaspoolt Tallinna) on oodatud proovima ja kommenteerima nii sisu kui vormi. Pàriselt ka, ma tahaks hirmsasti teada, mida te arvate. Kui kommenteerida ei taha, siis info àtt vignetiradica punkt it vòib ka kirjutada.

Kellel valimisel nòu tarvis, siis kiirelt mainin àra, et tugevamate saslòkkide ja grillide (nt sea-, veise-, lambaliha) kòrvale soovitan igal juhul punast Montepulciano d'Abruzzot. Kellel plaanis grillida kana, vòiks proovida Pinot Grigiot, aga miks mitte ka roosat Cerasuolot. Cerasuolo làheb minu meelest taimetoitude juurde ka pàris hàsti. Lòhe juurde vòtaks ma Trebbiano d'Abruzzo, aga valge kala juurde pigem Pinot Grigio vòi Pecorino. Vàrskete roheliste salatite juurde on kòige mònusamad minu meelest Trebbiano ja Cerasuolo.
Lòpetuseks, mina olen siin lihtne maanaine ja neist sommeljee-asjadest palju ei tea, nii et kòik eelòeldu on isiklike kulinaarsete kogemuste pòhjal kujunenud arvamus. Tàna rohkem kirjutada ei saa, sest tegelikult pidin juba ammu minema panka traktori eest maksma. Meil on uus noobel traktor!

4 commenti:

urulohe ha detto...

kes oleks võinud arvata, et hea veini saamiseks tuleb siit Luksimaalt Eestisse lennata.. ootan põnevusega järgmist nädalat ja siis kohe proovin:)

Katu ha detto...

Hissand! Urulohe, ma olen sulle ikka pudeli vòlgu ju. Kas sa kirjutaksid mulle info àtt vignetiradica punkt it? Ajame selle asja korda!

patsifist ha detto...

Einojah, Katu - nüüd, kus ma ka Eestist juba keskitta tagasi kolistasin - nüüd siis on teie beened fheinid Prismades... Masendav. Mitte, et ma praegast suuremat sorti veinitarbija oleks, aga Pecorinot oleks kindlasti tahtnud mekkida. Anoh, järgmine kord siis:) Ead jaani!

sofie ha detto...

Mina just käisin spetsiaalselt Harju tänaval Bestwine'is Paparocco veini ostmas, sest eelmisel suvel ostetud Montepulciano d'Abruzzo meeldis mulle TOHUTULT. Parim vein, mida ma elus saanud olen! Ja sellega seoses küsimus, mis on mind vaevanud sügisest saati: mis sai 2010. aasta punase viinamarja saagist? Pärast sinu 7. oktoobri blogipostitust ("ei pilvedele") vahtisin ärevalt Aktuaalse Kaamera ilmakaardil üle Itaalia ujuvaid pilvesid ja muretsesin nagu hull! Paparocco kannab aastanumbrit 2009, kas see tähendab et on tehtud 2009. a. sügisesest viinamarjasaagist? MIS SAI 2010 AASTA PUNASEST VIINAMARJAST?