domenica, giugno 27, 2010

Tervitusi Varssavist

Tàna, Kodumaa, kirjutan sulle Varssavist, hààldamatu nimega tànavalt, proua M kylalistetoast. òigem oleks òelda, et yhe kàega kirjutan ja teisega tapan sààski. Neid kurivaime olla peale siinseid hiljutisi yleujutusi eriti ohtralt tekkinud.
Ykspàev kui ilmnes, et pean meie veinide presenteerimiseks Varssavisse tulema, tòdesin, et ma pole kunagi Poolas kàinud. Isegi mitte làbi sòitnud.
Samuti ei tea ma poolakatest mitte midagi. Mu ainukesed Poola tutvused on:
1) Kapten Kloss
2) Yks tyyp Chicagos toimunud koolituselt. Ta jài mulle kohe silma, sest oli pikem kui mina ja suurepàrases fyysilises vormis. Kuna ta nime unustasin sekundiga, ristisin ta mòttes Poola Vàgilaseks. Tegelikult oli PV màrkimisvààrne sellepàrast, et ta ostis iga pàev terve galloni piima. Esimese koolituspàeva òhtul nàgin teda piimakanistriga hotelli fuajees ja mu tàpsustava kysimuse peale selgitas Poola Vàgilane rabedas inglise keeles, et ta on harjunud iga pàev piima jooma ja kuna poes gallonist vàiksemat ei pakutud, oli ta sunnitud terve kanistri ostma. Kanister hotelli kylmikusse ei mahtunud, mistòttu jòi Poola Vàgilane selle òhtu jooksul tyhjaks. Nii oligi, et òhtuti peale koolitust, kui mina piki sòiduteed ààristavat muru (sest kònniteid seal ei olnud) kingakaubamaja poole sammusin, tuli Poola Vàgilane mulle alati vastu, piimakanister nàpus. Olime ainukesed inimesed, kes Ameerikamaa ààrelinnas sedasi sòidutee serva pidi muru peal kòndisid. Olin Poola Vàgilasele juba selgitanud tema tàpsustava kysimuse peale, et kàin kingi ostmas, mistòttu pole vàlistatud, et ta kirjutas oma blogisse, et tutvus Eesti tytarlapsega, kes ostab igal òhtul kaks paari kingi ja et huvitav oleks teada, kas ta sòòb neid, et iga pàev uusi tuleb soetada
3) Proua M, kelles leidsin Londonis sugulashinge. Yhisest joomingust kujunes vàlja pikaajaline tòòalane sòprus. Nàiteks kui mul oli 157 lugemata emaili postkastis ja nende hulgas proua M kiri, siis talle vastasin kòige esimesena, sest ta oli kòige sympaatsem kolleeg peale soomlast H-d ning talle kirjutamiseks ei pidanud hoolega mòtlema, kuidas asju nii sònastada, et valesti aru ei saaks, sest mòistsime teineteist tàiuslikult.
Yhesònaga, kirjutasin talle, et olen Varssavisse tulemas ja et oleks vahva kohtuda ja et kui tal aega on, siis isegi vaatamisvààrsusi kylastada. Selle peale tuli tàiesti ootamatult kutse proua M kodus peatuda. Nyyd ma siin olengi.
Tàna kàisime juba kylastamas kuulsat Varssavi kinostuudiot ja seda ymbritsevat parki. Proua M abikaasa, hàrra M, sònul olla kòigi Poola filmide pargistseenid selles pargis filmitud, sest see asub mònusasti kinostuudio kòrval.
Homme on plaanis Varssavi vaatamisvààrsused ja poola rahvustoidu pierogie valmistamine. Olen vàga erutatud!

2 commenti:

Alemana ha detto...

Meil Tallinnas oli hiljuti Chopini filminädal. Oleks teadnud, oleks silma peal hoidnud sellel pargi asjal. Ma nägin ajapuudusel vaid ühte filmi- tema noorusest. Üsna poliitiline värk oli poola keeles. Aga huvitav oli ikka

Katu ha detto...

Noh... kui oli selline ilus park, kus pajud on sedasi romantiliselt ojakese kohal lontis, siis oli seesama :)