mercoledì, aprile 25, 2007

Tacàm kosarom 3 lei

Anonüüme Kirjasaatja Rumeeniast saatis mulle täna sõnumi: "Kas tahad pulmadeks juuksurit ja meikijat ka? Tulevad mulle koju"
Mõtlesin järele, vastasin:"Juuksurit!"
Tuli vastus."Ok. Tuleb yks pede, kelle visiitkaardi peal on kirjas top stylist. Kas sul on pikad juuksed?"

Täna arutasime tüdrukutega restoranis seda küsimust.
E ütles, et kui juba Rumeeniasse pulma läheme, siis tuleb ikka nii Rumeenia meik kui ka juuksur võtta, et kohaliku kultuurikontekstiga paremini sobituda. Üleüldsegi, "ega see mind koledamaks ikka tee," arvas E. Muhelesime.

E-l oli üldse palju muresid. Uuris, et kas pika kleidiga sobib tulla. A arvas, et vist ikka sobib, aga mina teatasin, et kuna minu teada on pulm justkui päeval, peaks ikka olema lyhem kleit.
Minu väidet toestas asjaolu, et mul pole pikka kleiti.
E sekundeeris, et tal on jällegi ainult pikk kleit võtta.
Kokkuvõttes jäi nii, et E tuleb pika kleidiga ja mina tulen põlvini kleidiga.

Ühesõnaga, nii me tegimegi ettevalmistusi eksootiliseks reisiks - läheme kõik Rumeeniasse pulma ja lapse ristimisele. Olen ärevil!

Ärevuseks on põhjust ka sellepärast, et alati, kui olen Rumeenia kolleegide käest küsinud, et mis teie maal vaatamisväärset on, siis vastuseks tuleb hooletu käeviibe ja selgitus, et meil pole siin mitte midagi ja üldsegi tahaks kuidagi Rumeeniast ära saada.
Sellega seoses on mul tekkinud hirmus uudishimu, et mis maa see selline on, kus pole midagi vaadata ja kust kohalikud tahaks plehku pista.
Praegu on mul Rumeeniast selline ettekujutus, et see on mägine maa, kus ainukesed eluvormid on kitsed ja mustlased. Rumeenlased ise elavad põhiliselt linnades ning nende põhiline elatusallikas on turistidel seitse nahka seljast koorida ja kinnisvarabuumi lainetel surfata. Turistid viiakse vampiirilossi vaatama.

Mõned rumeenlased elavad ka Itaalias, olen ma tähele pannud. Siis nad tavaliselt teevad ehitustöid või hooldavad vanureid. Olen kuulnud ka ühest rumeenlasest kellel olla Pescaras hamburgeriputka. Neil, keda näinud olen, on hammaste varemed suus.

Itaallasel on kombeks imestada, et itaalia ja rumeenia keel on nii sarnased, aga ometigi on rumeenlased mingid topised ja ei suuda normaalselt itaalia keeles rääkida. Minu loogika ütleks, et kui need kaks keelt nii sarnased on, siis võiks itaallased ise otsa lahti teha ning oma ehitustööliste ja vanurite hooldajatega rumeenia keelt rääkida.

Nessun commento: