mercoledì, aprile 28, 2010

Mu tòine tulevik?

Tàna - esimest korda kuue kuu jooksul - vaatasin FB feed'st pàristòòkoha kolleegide ja projektijuhtide seinapostitusi.
Enne tànast on FBs nende nimede nàgemisest piisanud tundmaks, kuidas itaalijaprojektidest tuttavad meelekibeduse, frustratsiooni ja sarkasmi pilved mu pàikeselise elusaarekese kohale kogunesid. Tàna aga olen kehastunud zen. Hissand! Kui nii edasi làheb, siis vòib juhtuda, et kuue kuu pàrast ma olen nii fakken leebe, kòik kannatused unustanud ja làhen sinna tagasi ning vaatan segikamminud Naapoli ylemuse macchiavellilikke sekeldusi dalailaamalikult leebete silmadega.
Umbes kolmandal tòòpàeval kannatan meelekibeduse, frustratsiooni ja sarkasmi all. Elan mingis ràndom Rooma vòi Milaano yhiskorteris mingite lapsmeestega, kes vahivad telekast Grande Fratellot, peavad poole òòni oma òhtusòòke ning jàtavad pòrandapesuveeàmbreid (koos tolmuse veega) vannituppa hàngima.
Nyyd on nad uue policy vàlja kuulutanud, et minu taseme inimesed ei saa enam pikas komandeeringus olles yksi korterit pidada, vaid peavad seda kolleegiga jagama. Vòehh! Justkui sellest vàhe oleks, et isegi Ameerikasse ei saa enam àriklassis lennata ja et koosolekutele vòileibu ja kypsikuid ei tooda, sest ettevòte otsustas kypsikuraha Abruzzo maavàrina ohvrite toetuseks eraldada (mòistagi tàpsustamata, mida tàpselt toetatakse). See viimane on muidugi kòige ràigem korporatiivne scam, mida ma elus nàinud olen.

Kas on maailmas mingit sellist tòòd, mida saaks teha kas kogu aeg vòi pool aega vòi vàhemalt nàdalavahetustel kodus (Abruzzos) elades ning mille tegemine eeldab jàrgmisi oskusi:
- inglise, itaalia ja eesti keeles lobisemine
- Excelis andmebaaside ehitamine
- protsesside joonistamine ja tarkvara nòuete kirjapanemine
- igasugu koolitustega seonduv sekeldamine (koolitusplaani, ja -eelarve tegemisest kuni koolituste sisseostuni ja inimestele esinemiseni)
- veini ja tervisliku toitumise teemal targutamine
- programmide kasutusjuhendite kirjutamine
- PowerPointis imetabaste presentatsioonide meisterdamine
- kotlettide, mannapudru ja kapsa-hakklihahautise valmistamine
- nummide loomade joonistamine (kuigi viimane kord pidin P-le & K-le tibupildi alla "tibu" kirjutama, et nad aru saaks :-)

Ma arvan, et need on umbes ainukesed asjad, mida ma hàsti oskan. Muidugi viimasel ajal olen omandanud màrkimisvààrse taseme vàikeautode mòlkimisel.
Jap, ma vòiks nàiteks teha eesti, itaalia ja inglise keeles arvutiprogrammide kasutusjuhendeid nummide loomade piltidega. Ja siis ma vòiks neid programme kolmes keeles inimestele koolitada, samal ajal teise kàega kotlette praadides. Kuidas oleks?

6 commenti:

Anonimo ha detto...

Minu kogemus näitab, et kõik(välismaal elavad abielus) tuttavad, kes hakkavad endale väljundit otsima ehk tööd ja tahavad sellist 50/50 tööd leida, lõpetavad aasta-kahe pärast Eestis tagasi ja abielu lõhki. Järsku ikka ei ole hea selliseid mõtteid mõlgutada :)

Kristel

patsifist ha detto...

Äääh, Kristel, ära akka nii nukrat tulevikupilti maalima...
Ma tahaks kah ikka kunagi uuesti tööle minna ja lisaks kotletipraadimisele midagi teha:) Niet Katu, oidkem ikka lippu kõrgel, küll kunagi ka tekib ka vajadus itaalia keelt oskavate kotletikoolitajate järele:) Seniks nautigem elu ilma stressava lisategurita!

Anonimo ha detto...

Ma ei räägi ju üldse sellest, et itaalia keelt oskavaid inimesi Eestis vaja ei oleks, aga...kuidas sa jagad ennast perekonnaga kaugel ja tööga kodumaal.... Seega oleks ikkagi kõige parem leida rahuldav töö koha peal või kõige magusam amps oleks Eesti Saatkond Itaalias- aga need kohad on vist järgmiseks 100-ks aastaks täidetud.
Ja muidugi on erinevaid suhteid ja peresid ja mõned suhted peavad ka 50/50 kohalolekut vastu, aga risk on see ikka.

Kristel

Katu ha detto...

ee... no ma vòin teha itaalias ka tòòd, kolmes keeles lobisedes. anyway, kuus kuud on veel aega mòelda selle yle.

Karmen ha detto...

Netiajastul võid oma tööd teha kus iganes - nt võid teha tööd Eesti firmale ise rahulikult itaalias olles.
Vahest raamatute tõlkimine? Keelekasutus on sul ju super, lugeda ja kirjutada meeldib ja see töö ei ole riigikeskne. Kotlette ma sellega siduda siiski ei oska.
Mõni konsultanditöö? Eesti firmadele potensiaalsete koostööpartnerite otsimine?
Võiamlusi on tohutult, küll see õige ka tuleb.

Reede ha detto...

Sa võiksid raamatu(id) kirjutada. Kolmes keeles, kui soovid.
Ning vahelduseks veinikoja juurde väikese kohviku avada, kus kotlette saad praadida. Kohvikus saad aegajalt veinikoolitusi ja kirjandusõhtuid korraldada. No jah inimesed võivad ka arvutiprogramme Su kohvikus õppida. Või koolitad neid kohviku kõrval ja söödad kohvikus.
Tegelikult ma ka tahaks teha tööd, mis teeks iga päev tuju heaks, aga kuna endale on alati palju raskem nõu anda, kui teistele, siis ma käin mööda teiste blogisid targutamas.