martedì, luglio 17, 2007

jòle lugu

Tàna ma tegelesin tòò juures vahva meelelahutusega - andsin Raadio 2-le intervjuu, kus praalisin, et olen Kolosseumist umbes kuue kilomeetri kaugusel ja et Itaalias on praegu yle 35 kraadi sooja.

ònneks ei triivinud jutuajamine sellistele làbikukkumisele mààratud teemadele nagu nàiteks Itaalia SKP, Prodi valitsuse ideoloogilised vangerdused vòi mu uued elukaaslased.

Jah, eile tòòlt koju jòudes leidsin punkri kòògis kraanikausis askeldava prussaka!

Sihtisin tàpselt ja kindlakàeliselt.

Vastikustundest vaevu yle saades màhkisin laiba kòògipaberisse.

Olin yksi kodus.

Ei teadnud mis peale edukat ryndemanòòvrit edasi teha.

Kindluse mòttes pògenesin magamistuppa (olles eelnevalt veendunud, et kòògiuks on kindlalt suletud) ja vàrisesin seal hirmust.

Kodused soovitavad, et peame viivitamatult punkrist àra kolima. Enne tuleb kòik kaasavòetavad esemed desinfitseerida vòi veel parem - àra pòletada. Vanaema veel tàpsustas, et kui ma juba yhte prussakat nàgin, siis jàrelikult elab neid juba tuhandeid seal kòògis. Gaa!

Teisest kyljest jàllegi, kui olin sònaraamatu abil oma seiklused Rokule edastanud (yheski keelekoolis ei òpetata, kuidas on 'prussakas' itaalia keeles), teatas Roku, et prussakad on Itaalias igapàevased kylalised ja neisse tuleb tolerantselt suhtuda.
Oma seisukoha illustreerimiseks teatas Roku, et yldsegi normaalne prussakas on palju suurem, kui see, mida mina nàgin ja et ta vanematekodus olla olnud aegu, kus òòsel kòòki minnes olla suured prussakate karjad lauali jooksnud, kui tuli pòlema panna. See ei mòjunud rahustavalt. Pigem vastupidi. No ma ei tea.

Mul on nyyd kaks nàdala kysimust.
Kas prussakad on Itaalias normaalne nàhtus?
Mis on Kòige Kangem Prussakarohi, mida Itaaliast osta saab?

2 commenti:

mnjah ha detto...

Appi! Mina olen küll näinud prussakat Itaalias vaid ühe korra ning sedagi Sienas ühes kahetärni hotellis (pärast vahejuhtumit on miinimum kolm tärni hotelli valikul, madalamaid isegi ei vaata enam). Omas kodus midagi taolist kohata on vist kohutav küll, aga veelgi kohutavam on omada elukaaslast, kes räägib karjas liikuvatest elukatest köögis...! Selline elukaaslane tuleb maha jätta enne, kui prussakate karjad ka voodisse jõuavad!! Äkki tegi Roku siiski nalja, et sind hirmutada?
Supermarketis olen siiski näinud prussakamürke (pudelil on suur prussaka pilt peal, nii et kahe silma vahele ei jää). Aga põgenege võimalikult ruttu punkrist ning seniks raputa igal õhtul kraanikaussidesse ja vetsupotti pesupulbrit, sest prussakad tulevadki öösel vett otsima.

AnnuMannu ha detto...

UUUH....kui jube.Ma oleks nagu vàlk sealt minema jooksnud ja vist mitte kunagi enam tagsi làinud.Ise olen kùll ùhes baari pealses korteris(kus oli kòòk otse all) prussakaid nàinud.Eks nad seal soojas ja toidu sees mònuga paljunesid.Selles majas saadi neist lahti tànu mingile spets firmale, kes teeb sellise pòhjaliku puhastuse mingite kemikaalidega.Nendest poest ostetavatest minu teada vàga suurt abi pole, aga proovida ju vòib.Seda pulbrit nàiteks.Peaks vàlja uurima,kust nad korterisse sisenevad ja sealt juurest siis paksult sisse mààrima selle tòrjega.