giovedì, giugno 17, 2010

Dubliners


Reedel vàrskelt Dublinisse saabununa otsustasin minna siinseid vàrvikirevaid uksi ja inimesi pildistama. Vàrvilisi uksi ma sinuga, Kodumaa, juba jagasin (tànks, PowerPoint!), aga yht ysnagi vàrvikat isiksust presenteeriks ka.
Nimelt rassisin parasti iirlaste rahvusraamatukogu vàrava ees, mis on maailma kòige nummim raamatukoguvàrav ja mille pildistamine oli mònevòrra komplitseeritud, aga sellest teinekord. Korraga màrkasin yhte stiilset hàrrasmeest, keda The Sartorialist kindlasti pildistaks. Nagu The Sartorialist ees, nii mina jàrel. Hàrra Dubliner juba ka màrkas, et ma teda màrkasin. Polnud tarvis kònetama hakatagi, sest ta kònetas mind ise.
Ilmnes, et tegemist on hàrra M-ga Prahast, aga tegelikult on ta pàrit Norrast. Jah, pildistamise vastu pole tal midagi, kui ma temaga òhtust sòòma tulen. Ah et koos abikaasaga? Ei, abikaasaga pole tarvis. Aga kas teil lapsi on? Ei ole? Jàrelikult te pole abielus!
Hàrra M puhus mulle flòòti ja uuris, et mis vàrvi silmad abikaasal on. Pruunid silmad? Oi-oi kui pahasti!
Jàrgnes maailmapilti avardav seisukoht sellest, et pruunide silmadega inimestel on monkey disease ja yldsegi pruunisilmsus viitavat vàgivaldsele loomule. Kunagi hallidel aegadel olla kòigil meie esivanematel olnud sinised silmad, aga siis olla tulnud kurja loomuga pruunisilmsed inimesed meie esivanemate maid vallutama ja nyyd on monkey disease siiagi jòudnud. Repliigi korras tahtsin lisada, et tol hetkel ma polnud veel hàrra Pga kohtunud, aga nyyd langeb kahtluse tume vari kyll Tyrgi viikingite peale.
Hàrra M uuris, et mis vàrvi minu silmad on. "Ah rohelised? Pruunid jàrelikult."
"Kuula nyyd hoolega," òpetas hàrra M. "Kust sa pàrit oled?" "Eestist," vastasin lòbustatult. "Mine Eestisse. Otsi yles mesinik. Lase tema mesilasel end nòelata ja siis joo selle mesiniku tehtud mett peale. Seejàrel mine magama ja hommikul - hoplaa! - ongi su silmad sinised"
Mul oli parjasti Vàga Vàikese Aruga Karu moment, mistòttu pidasin vajalikuks tàpsustada, et kas tòesti saab nii lihtsalt silmade vàrvi muuta.
Hàrra M àrritus pisut mu mòistmatuse peale ja selgitas, et mitte mu silmad ei muutu siniseks, vaid TEGELIKULT nad ongi sinised ja et see mesilaseprotseduur aitavad kurjuse ja vàgivalla pruuni kihi mu silmade pealt maha pesta.
Tead, Kodumaa, ma ikka imetlen inimesi, kes ringi reisides vòòrastega juttu rààkida viitsivad. Mina, nàiteks, nii kui korra ettevaatlikult proovin, satun kohe Hullu Keenjuse otsa.
Muide òhtul Rokuga ringi jalutades nàgime yhe pargi ààres Dublini teemalisi fotosid myygil. Ja seal oli tàpselt samasugune foto flòòti màngivast hàrra M-st. Milline kokkusattumus!

Nessun commento: