domenica, novembre 08, 2009

minu nòme nòme tòò

Mida kauem ma praeguses projektis olen, seda kindlamini jòuan veendumusele, et tegin hàsti, et aastaks puhkust kysisin. Itaallaste alluvuses tòòtamine on vòimatu. Ja yldsegi ma loodan, et olen aasta pàrast endale mingi teise tòò leidnud.

Ma pole elus nii intensiivselt pàevi ja tunde lugenud projekti lòpuni. Ainuke komplikatsioon pàevade lugemisega seoses on, et keegi ei tea, millal projekt lòppema peaks. Teoreetiliselt peaks lòppema 20.novembril, aga Ylemused ytlevad, et olge valmis kauem kliendi kàsutuses olema. No umbes kaks nàdalat, aga vòib-olla ka rohkem, aga kahjuks ei oska òelda, kui kaua.
No minul on viimane tòòpàev 30 november ja pohhui mis pàrast saab. Nii et kindluse mòttes ma loen pàevi novembri lòpuni.

Mul on kolm ylemust. Jah, kahe konsultandi juhtimiseks on meil siin kolm projektijuhti. Projektijuhid juhivad samal ajal enam-vàhem kymmet muud projekti, ei rààgi omavahel ja tulemuseks on see, et nàiteks eile tulime tòòle, teadsime, et pidi olema kliendikohtumine, aga keegi projektijuhtidest ei teadnud, mis kell see on, sest keegi polnud mòlenud kliendile helistada. Ylemus F kohmas kellelegi konkreetselt otsa vaatamata:”Te vòiksite ikkagi neid kohtumisi kuidagi proaktiivsemalt kokku leppida” . On juhtunud ka, et Ylemus F saadab meile PowerPointi presentatsiooni ja teatab, et kasutage seda presentatsioonipòhjana. Ylemus M vaatab presentatsiooni ja ytleb, et see template on fakken nòme ja yldsegi mulle see kliendi kollane logo ei meeldi ja vahetage àra. Kui juhime tàhelepanu, et Ylemus F saatis selle template’i, teatab ylemus M, et tal on pohhui, mis Ylemus F arvab. Vahetame ringi ja esimene ylemus tuleb, kulmud imestusest kuklas, kysima, et miks tema saadetud template’i ei kastutata. Mis presentatsioonide sisu puutub, siis ega me eriti ei tea, mida teha tuleb. Olen siin ràndomilt mingeid graafikuid genereerinud, jàtmaks muljet, et ma midagi teen. Keegi pole nende kohta midagi òelnud, nii et ju siis sobib.

Delegeerida kolm ylemust ka ei oska. Teise konsultandiga juba teist nàdalat tuleme hommikuti tòòle ja ootame tunde, et midagi juhtuks, aga ei juhtu. Yhtki ylesannet ei tule, halligi teha ei ole ja tyypiliselt òhtul kella kuue paiku, kui mòtleme juba arvuteid kotti panema hakata, helistavad Ylemused làbisegi ja nòuavad, et me teeks mingeid megaanalyyse ja kindlasti tuleb need neile saata pàeva lòpuks ja tyypiliselt pooli andmeid pole. No teeme need fakken analyysid àra, làheme keskòòl koju. Jàrgmisel pàeval enne pealelòunat ei kuule ylemustest kippu ega kòppu. Tavaliselt nad umbes neljaks-viieks jòuavad siia kliendi juurde ja avavad esimest korda elus failid, mida me eelmisel òhtul nikerdasime vàsimusest punaste silmadega ja tyhja kòhu korina saatel.

Hoolimata sellest, et meil pole pàev otsa midagi teha, ei tohi me tòòajast kliendi juurest kuhugi minna. Ylemus C isegi pidas meile pika loengu, et olge nende lòunapausidega ettevaatlikud ja katsuge kiiresti syya ja kohvipausidega mòòdukad olla, sest meid ikkagi jàlgitakse hoolega. Mul oleks vaja kontorist làbi kàia, et pika puhkusega seoses paar asja àra vormistada, aga ylemus C pidas vajalikuks teatada, et tema arvates saab selle asja ka projekti lòpus àra teha ja praegu peame ikkagi kliendi juures olema.

Kui ma tòòpàeva lòpus làbi òise Rooma koju sòidan, on mul saanud heaks tavaks pyhendada ylemus C-le Lily Alleni lugu ”Fuck You”. Pole kahtlustki - see laul on temast.

Ykspàev Ylemus F kysis mu kàest nòudlikul toonil, et kas oleme juba J-ga yhendust vòtnud. Kysisin, et mis J. Tema vastu, et Ylemus M saatis ju meile uuringu ja et tàiendavate andmete jaoks pidime J-ga yhendust vòtma. No teatasin siis diplomaatiliselt, et vast Ylemus M pole veel jòudnud meile sellest asjast rààkida. Kuna olen alamotiveeritud, ma pòhimòtteliselt ei viitsi projektijuhtide eest nende tòòda àra, ning seetòttu ei ole mul plaaniski Ylemus M-le meelde tuletada, et ta pidi meile mingi uuringu saatma. Vahtigu ise oma fakken uuringut nii et silmad kròllis. Ma pole veel mòelnud, mis laulu ma F-le ja M-le pyhendan, aga kyll mul tuleb.

Kui projekt algas, oli meil kliendikohtumine, kus yks mu ylemustest tòmbas ootamatult varrukast vàlja presentatsiooni projektiplaaniga ja seletas kliendile enesekindlalt mis kòik juhtuma hakkab. Klient sàras ròòmust ja ytles, et tal on hea meel selliste vahvate konsultantidega tòòtada nagu meie. Kui peale koosolekut Ylemustega omavahele jàime, kysisin et ehk saaks mullegi plaani saata, arvestades, et ylemused on Vàga Hòivatud Inimesed ja ehk me siin selle teise konsultandiga saame kuidagi iseseisvalt asjadega edasi minna kokkulepitud tòòplaani jàrgi. Ylemus C teatas talle omases vòrdlemisi vulgaarses rooma dialektis, et seda plaani pole mulle tarvis, sest meil pole kavaski seda jàrgida ja yldsegi tema arvates pole mòtet, et ta mulle tàna seletab tàhthaaval mis meil plaanis on, sest plaan muutub kogu aeg ja tal pole aega kogu aeg neid asju yle seletada.

Mòistagi on projekt myydud maha nii madala hinnaga, et yletunde kirja panna ei tohi. Meie kolm ylemust on kòik yhel meelel, et kui mòni pàev yletunde teeme, siis teinekord vòib nagu lyhema pàeva teha. Kahju ainult, et kunagi pole selliseid pàevi, mil oleks aktsepteeritav vara àra minna, sest igal òhtul on fakken kiireloomulised asjad vaja meisterdada, mida fakken keegi ei loe.

Eile juhtus pònev asi. Peale seda, kui meie kaks ylemust olid eelseisva kliendikohtumise ootuses ràndom graafikutega presentatsiooni avanud ja meid ilgelt grillinud selle yle, et kòik on pòhimòttelieslt valesti tehtud. Nàiteks see tàhesuurus slaidil 52 peaks olema 16 mitte 14, vòtsin nad ette ja teatasin, et minu arvates puudub meil strateegiline suund ja kas saaks ikkagi pisut konkreetsemaid juhiseid selle kohta, mida me tegema peaks. Nimelt tòò sisulise poole kohta pole peale kahenàdalast intensiivset rahmeldamist mingit konstruktiivset tagasisidet tulnud.

Ylemused vahetasid pilke ja asusid heietama stiilis ”Mòelge strateegiliselt! Àrge vahtige ainult numbreid, mis klient teile annab! Rààkige sòpradega. Uurige internetifoorumitest, mis inimesed arvavad! Olge kreatiivsed! Me ei ole ometigi mingid vana kooli konsultandid, kes teevad mòttetuid slaide, vaid pakume ikkagi sisulist abi kliendile. Yritage nyyd ikkagi selles suunas mòelda!” Yks neist pani Google’sse sisse kliendi nime, avas esimese ettesattunud lehekylje ja luges meile, et klient on tulnud turule innovatiivse teenusega see-ja-see juulis 2008. ”Kas te teadsite, et neil on selline teenus? Piisab vaid pisut internetis surfata ja saate ideid!!
Vahemàrkusena olgu òeldud, et meil, konsultandidel, pole siin kliendi juures internetiyhendust, kontorist me tòòtada ei tohi ja seda juulis 2008 turule paisatud teenust ei paku klient enam ammugi, sest ma olen nende fakken teenuseid juba kaks nàdalat tydimuseni tudeerinud.
Nòustusin innukalt, et see ongi tàpselt òige làhenemine ja ma tàielikult jagan nende arvamust, aga et rààgiks konkreetselt mida me ikkagi kahe pàeva pàrast kliendikohtumisel nàitame kliendile. Ylemused vahetasid jàlle pilke ja targutasid:”No pakkuge vàlja nimekiri kymnest uuest innovaatilisest teenusest ja siis valige kolm vàlja ja tehke nende pòhjal àriplaan. Hypoteesid peavad olema numbritega toetatud, nii et àrge seda àriplaani asja unustage. Me ise siin vàga detailidesse ei hakka laskuma, sest meil pole aega, aga yldiselt homseks jòuate vòi kymne innovaatilise teenuse kohta àriplaanid teha, et siis valiks nagu kolm paremat vàlja?” Uurisin siis, et ehk saaks pisut sisendit, et mis teenuseid klient pakkuda vòiks, sest ausalt òeldes mobiilmaksete alal olen pisut algaja ja vabandades mu ignorantsuse pàrast, ei oska mina kyll vàlja mòelda, mis fakken innovaatilised telefonid ja mobiilmakse teenused tulevikus syndida vòiksid, mida Itaalias turule tuua. Ylemused andsid alla ja joonistasid paberile mingi top down / bottom up skeemi, mis peaks meid aitama mòelda, milline oleks kliendi jàrgmise viie aasta tehnoloogiainvesteeringute plaan. Oli ilmselge, et neil polnud halli aimugi sellest, mida me kahe pàeva pàrast kliendile ytlema peaksime, aga vàhemalt olid nad meile pisut konkreetsema ylesande andnud. No tekitasin tàpselt ylemuste selgitatud graafiku pòhjal mingeid ràndom graafikuid taaskord. Umbes, et lojaalsed kliendid vs uued kliendid viimase kolme aasta jooksul ja kliendibaasi kasv viimase kolme aasta jooksul, kàive erinevatest teenustest ning muid taolisi banaalsusi, mida siin kliendi juures suvaline turundusosakonna analyytik peast teab. Teine konsultant tekitas ka mingeid ràndom slaide teenuste kohta. Tàna ylemused jòudsid kell 10 kontorisse ja olid ilgelt energilised, et kohe vaatame kòik koos yle. Vòin òelda, et me ei vaadanud midagi yle. Kell 12 tòmbusid nad ootamatult nòupidamisteruumi meie tòòd yle vaatama. Kysisin siis huvitatult, et kas oleks vaja, et nendega yhineme. Vastus oli kategooriline ei ja et kui vaja, siis nad kutsuvad meid. No tsillisime teise konsultandiga ega teinud halligi. Vahepeal saabus meile kryptiline sònum, et homme kell 9 tahab klient tulemusi nàha ja ylemustel oleks vaja, et me neile yht-teist valmistame selleks kohtumiseks. Seitsme paiku kaalusin àraminemist, sest teadagi, kuu aja pàrast olen niikuinii puhkusel ja mul on pohhui. Paraku just sel hetkel tulid ylemused nòupidamisteruumist tagasi ja ytlesid, et kohe-kohe anname teile slaide teha. Ootasime-ootasime, kell kaheksa kutsusid ylemused meid vaibale ja kysisid nelja graafikut. Yhe neist neljast olin juba teinud, aga tulpade asemel oli punkte tarvis. No tekitasime siis neid fakken graafikuid kuni kella yheni òòsel, saatsime slaidid ylemustele ja ylemused viisakalt pikalt (failid on saadetud. Kas on veel midagi vaja? Ah ei ole, no homseni siis.) ning lasime jalga.
Jàrgmisel pàeval, oh yllatust, presenteerisid meie ylemused kliendile viit slaidi, muide kirjavigadega ja jòleda vormistusega (nàiteks erinevad tàhestiilid sama slaidi peal). Kòigist neist graafikutest, mida me M-ga meisterdasime, olid ainult kaks presentatsiooni pààsenud. Kuna nad olid ilgelt nàrvilised ja nipsakad jàrgmisel pàeval, ei hakanud ma tagasisidet kysima ega uurima, miks enamus tehtud tòòst kliendile nàidata ei sobinud.

Kas see projekt on millegi poolest eriline? Ei. Absoluutselt kòik konsultatsiooniprojektid, mida ma itaallaste alluvuses olen teinud, on sellised. Ilge piin. Kas saaks juba teada, mitme pàeva pàrast see lòppeb?

6 commenti:

Anonimo ha detto...

fuck you -tundub väga sobiv jah. olen ennegi su töö kohta postitusi lugenud, tekkis kyss, et kus mis töötad? kui avalikustad.
sinu blogi mul favoritsis koom nime all, väga nauditavad alati.
edu!

urulohe ha detto...

oh kui kaunis ja lohutav lugemine:) oma armetu tööelu, mille mõttetuse pärast ma viimased nädalad nutnud olen, tundub nüüd lausa imeline. aitähh:)

Katu ha detto...

tere, anonimo. tòòtan Yhes Suures Konsultatsioonfirmas, Mille Nime Ei Saa òelda, sest kui ma seda teeks, siis ei saaks enam nii ausalt siin pajatada :)

ja Urulohele tahtsin vastuseks òelda, et ykskòik kui nòme tòò sul on, arvan, et nii nòme nagu mul praegu ei saa vist iialgi olema. eile oli meil nòmeduse uus tase - ylemus C keelas meil lòunale minna.
ta ise rippus kuni kella kolmeni telefoni kyljes ja vahepeal, kui kàisime ta kàest kysimas, et kas toome talle vòileiva, siis ta kàratas, et kas te ei saa mind viis minutit oodata. kaks tundi siis ootasime. kas saab veel nòmedamalt kàituda!?!?

Katu ha detto...

praegu ma olen siin illegaalselt internetis, sest kliendi vòrgus on blogid àra keelatud. aga kui laupàeval uuest blogisid pààsen lugema, siis oleks nàha siin kòigi kommentaare, kellel on Nòme Tòò :)

karmen ha detto...

Kas see on töö? Mulle meenub orjapidamine ja vaimne terror. Su jutust ilmneb, et vahepeal on palju mõtetut aega - soovitan seda kasutada väljamõtlemaks, milline on su unelmate elu. Sa väärid seda ja sul on jumala poolt antud anded, mida sa lihtsalt raiskad seda kasutut tööd tehes. Hakka liikuma oma unelmate elu poole. Tean, mida räägin, sest olen 40 aastat endale keelanud oma lemmiktegevust ning nüüd jõudis kohale, mida tahan teha elu lõpuni ja see on selline tunne, et lihtsalt naeratan kogu aeg oma hingega.
Selleks aga, et selleni jõuda, on vaja läbi elada mingi väga halb periood, kus sa tunned ennast nagu vaikselt suremas. Elu on nagu remont majas - saamaks head tulemust, on vana vaja täielikult ära lammutada. Ole julge!

Katu ha detto...

Jah, Karmen. Ma arvan, et sul on 6igus...