giovedì, luglio 31, 2008

Kiri Mediolanumist

Paar nàdalat tagasi teatasin kellelegi prohvetlikult:”Minu ametis ei ole vòimalik Milaanot vàltida!”
Nii juhtuski. Eile naasesin Mediolanumisse.
Mediolanum olla olnud Milaano nimi Rooma impeeriumi ajal. Seda rààkis taksojuht, kes viis mind hotellist restorani.
Yldse rààkis ta huvitavaid asju. Nàitas tànavaid, mis olla vanasti olnud jòed, kanalid ja jàrved. Nende kaudu olla Duomo katedraali ehitamiseks materjale kohale veetud. Duomo oli pàris karm projekt, mis muudkui venis ja venis. Umbes nagu majandustarkvara juurutamine. Nàib, et yhel heal pàeval sai Duomo ikkagi valmis ja varsti polnud tegusatel milaanolastel jàrvede ja jògedega midagi eriti tarka peale hakata, mistòttu veekogud kuivatati ning nende asemele ehitati majad ja tànavad. Taksojuht nàitas ka mulle fasistliku arhitektuuri nàiteid ja osutas, et Stazione Centrale olla samuti Mussolini ajastu arhitektuuripàrl.

Tòò juures on hirmus kiire, mistòttu ma pole taksojuhi esitatud fakte internetist kontrollida jòudnud.

Eile kohtusin ka teise taksojuhiga, kes on Reggio Emiliast pàrit kommunist, Che Guevara kàe peale tàtoveeritud. Ta oli vàga lahke ja lubas enda tàtoveeringut pildistada.





Vestlesime taksojuhiga avameelselt ajalooòpikute ymberkirjutamisest Venemaal ja Itaalias. Taksojuht arvas, et kòige òigem yhiskonnakorraldus oleks anarhism. Nòustusin, aga ainult teoreetilises plaanis.

Yldises plaanis piirduvad minu Milaano alased teadmised seni vaid takso- ja hotelliaknast nàhtuga ning hilisòhtuste restoraniskàikudega. Ma olengi Milaanot vist peamiselt òòsel nàinud. Seekord Milaanosse saabudes nàgin taksoaknast lihapoodi nimega ’Rahu’ ehk Macelleria La Pace ning Kati kinnisvarabyroo kuulutust. Muigasin.

Seekordne projekt on jàlle inglastega koos. Itaallastest on peale minu projektis itaallanna E, kes ei saa yldse aru mis toimub. Miks lòppeb tòòpàev kell kuus? Miks projektijuht paneb tàhele, et tuleb lòunat syya ja kysib, et kuidas làheb? Miks on tal hàstivarustatud tòòkoht ergonoomilise istme ja tòòkorras arvutiga? E istub minu vastas ja nàen teda pàris tihti pead raputades naermas, justkui ta ei uskuks, mis temaga juhtub.

5 commenti:

mnjah ha detto...

Selle taksojutu peale tuli kohe meelde TG Lombardia (Ehk Milaano maakonna Aktuaalne Kaamera - Sky pealt näeb nimelt Toscana kohalike uudiste asemel Milaano, Naapoli või Rooma uudiseid) saade teemal, et taksojuhtidele hakatakse korraldama nüüd suhtluseksamit - teisisõnu ehk peavad hakkama Milaanos (loodetavasti ka mujal Itaalias) aktiivsemalt klientidega suhtlema - rääkima linna ajaloost, vestlema päevateemadel jne. Nüüd Sinu blogist sain teada, et Milaanos projekt tõesti ka töötab :-)

Ruudi ha detto...

Kui ùtles, et Reggio Emiliast siis minu peale ka mòtlesid?

Katu ha detto...

ruudi, mòtlesin kyll! :)

Katu ha detto...

mnjahi kommentaari peale tahtsin veel lisada, et see koolitus kòigi milaano taksojuhtideni pole vist jòudnud.

nàiteks ykspàev siin mingi jope lihtsalt ymardas 17,7 eurot 18ks. andsin 20 eurot ja tagasi sain 2. ega ma ei halastanud - teatasin, et minu meelest oli taksomeetril 17,7 ja paluks ikkagi 2.30 tagasi anda. itaallased ei anna kunagi jootraha! miks mina peaksin!? tyyp oli silmnàhtavalt nòrdinud.

noh ja siis yli yks teine tyyp, kellelt oleks hirmsasti tahtnud kysida, et kui talle taksojuhi tòò nii vastukarva on, siis kas on ta ehk proovinud mingi muu ameti leida.
no ta oli pòhimòtteliselt Kuri. esiteks ei teadnud ta, kus mu hotell asub ja tahtis, et ma teed juhataks. kuna ma ei osanud, siis ta turtsatas ja pàrast karjus hoogsalt teiste autode peale, kes tema arvates talle ette keerasid vòi teed ei andnud.

Oudekki ha detto...

Taksojuhi jutt täitsa õige, aga kanalid aeti kinni kah Mussolini ajal, sest Mussolini jaoks ei olnud kanalid piisavalt modernsed, linnas pidid olema tänavad - fašitliku esteetika üks mõtteid oli ka see, et võimalikult palju vana ära lammutada. Kanalid läksid samasse auku.