martedì, dicembre 21, 2021

Ämma pajatused: kahvliga külamemm

Mul on autos riidest poekotid ja plastmassist karbid nendeks puhkudeks, kui on vaja poes käia või näiteks tee äärest viigimarju osta. Neist on palju kasu ka siis, kui oleme ämmal külas ja ta pakub, et me lõunast üle jäänud lasanjet või kotlette koju kaasa võtaks, sest "siis on teil õhtul rahulik".

Tavaliselt neil puhkudel mina ütlen, et lähen võtan autost karbi ja ämm pajatab tavaliselt järgmise loo.

Kord elanud Külas üks memm, kellel oli kombeks täpselt söögiajal külarahvale külla minna. Head kombed näevad ette, et ootamatu külaline tuleb laua äärde kutsuda ja mu ämma ämm (kes oli tuntud koonerdaja) ütles tavaliselt memmele:"Oi, näed, kutsuks sind heameelega lauda, aga, vaata, meil on pole rohkem kahvleid ega lusikaid...." Selle peale võtnud memm põlletaskust lusika ja kahvli ning öelnud, et ärge muretsege, mul on oma söögiriistad kaasas ning istunud reipalt sööma.



4 commenti:

Anonimo ha detto...

Ma olen samasugune: autos on alati luhvel (lusik-kahvel), õlakotis toidupulgad ja vööl taskunuga kaasas. Söömiseks alati valmis.

TT ha detto...

Mul kah autos söögiriistad. Juhtus sihuke asi, et lastega tekkis väljasõidul kole jäätiseisu. Ostsin poest nagu tavaliselt 2 liitrise mangojäätise kamba peale. Alles autosse jõudes ja laste küsivaid nägusid nähes mõistsin, et lusikaid ju pole. Tagasi poodi, õnneks sain komplekti plastmassist vastupidavaid ümmarguste äärtega laste lusikaid, kahvleid, nugasid. Sihukestega pole ka muret, et autos august läbi sõites end vigastad :D

Kaur ha detto...

Mul ka lusikas-kahvel alati autos! Talvel lisaks ka viis-kuus paari suuski. :)

Palju õnne kursuse lõpetamise asjus ka :)

(Ühtlasi rääkisime sind eile siin taga, kiitvas toonis muidugi.)

notsu ha detto...

Mul oli vahepeal väikese daamiliku seljakoti küljetaskus kogu aeg standardvarustus pudeliavaja-korgitõmbaja, lusikas ja pisike nuga (rääkimata pliiatsist, teritajast jms). Sest oli vaja tihti hotellis ööbida ja elu õpetas, et neid asju ei pruugi sealt alati leida (hotellid eeldavad, et klient tuleb ilusti hommikusöögilauda või kohvikusse sööma, mitte ei söö omaette toas).


Asju ühest kotist teise tõstes on praegu lusikas kuhugi teise kotti kadunud, aga lisandunud on kilekotid ja paberkotid, et poest kogu aeg uut ei peaks võtma.