mercoledì, giugno 10, 2009

no alarms and no surprises

Ma ytlen teile, et koolituste korraldamine pole mingi meelakkumine. Igal òhtul mòtlen, et kui ma tàna pahaaimamatult tòòle tulin, kas vòis aimata, et midagi pekki làheb? Jòuan jàrekindlalt tulemuseni, et ei.. tàna hommikul ma kyll ei oodanud sellist yllatust.

Nàiteks.

Yllatused algasid sellest, et kui ma Rios olin ja ootasin innukalt kohaliku koolitusjuhi esimest tòòpàeva, ilmnes, et ta tegelikult ei tulegi. Olla turult parema pakkumise saanud.

Tàna teatas koolitaja, et ta ei saa esmaspàevaks Riosse minna, sest sisekaemuse tulemusena on ta jòudnud jàreldusele, et pole piisavalt kompetentne. Kas ma juba mainisin, et ta teadis kaks kuud ette, et tuleb koolitama minna?

Noh ja siis kukkus see fakken lennuk merre ja vahepeal olid kòik nii paanikas sellest.

Mòistagi iga pàev ytleb mingi programm yles vòi koolitaja ei saa mystilistel pòhjustel sisse logida.
IT probleemid on juba argipàev, tòesti. Ma pean nimekirja jooksvatest IT probleemidest. Tàna on kuus tykki ntx.

Ka on meil selliseid huvitavaid situatsioone juhtunud, et ykspàev avastame, et Riost saab helistada ykskòik kuhu, aga mitte Itaaliasse. Vòi nàiteks, et Itaaliast saab Rio kontorisse helistada ykskòik mis numbrilt, aga mitte Itaalia kontori numbrilt (arvake kuskohast inimesed Rio kontorisse helistavad? Milaano kontorist mòistagi) Vahepeal on muidugi kòik ilgelt nàrvi làinud ja ei saa aru, et miks neile ei helistata ja miks nad helistada ei saa.

Sellised probleemid, et printeris saab paber otsa on tavaliselt yllatused juba. Nàiteks tàna sai jàlle paber otsa ja homme on neil riigipyha ja ohmeeiteagimillal yldse need materialid printitud saavad. Tegelikult oleks homme hommikul kella kolmeks tarvis.

Mida veel huvitavat? Ahjaa, ykspàev avastasid koolitajad klassist tundmatu kodaniku. Selgus, et oli uus tòòtaja, ainult et oli unustatud temast teada anda. Tyybil pole siiani veel kasutajanime ega midagi. Istub justkui òòkull ja vaatab huvitatult, mis ta ymber toimub :))

Noh ja siis òpilased hakkavad ohjeldamatult nutma, nii kui eksamiks làheb. See on ka juba tavapàrane.

Ykspàev hakkasin uurima, et kus yks koolitaja on, kes peaks òhtul saabuma. Keegi ei teadnud temast halligi. No ma kysisin hotellist, et palun kinnitage, et hàrra G saabub tàna. Nemad vastu, et ei saabu mingit hàrra Gd. Paanika oli haripunktis, kui selgus, et tyyp olla otsustanud pisut varem Brasiiliaga tutvuma tulla, aga unustas teistele òelda. òppisin ka, et tuleb kysimusi òigesti kysida, sest kui ma teistpidi uurisin ja selgitasin, et kui nad pàriselt ka mulle ytlevad, et hàrra G-l pole broneeringut ja et ta pole isegi saabunud, siis vii hàv a veri sirius issu hjer. Nagu vòluvòel tiriti hàrra G andmed systeemist vàlja ja òeldi, et jah ta tuli juba paar pàeva tagasi meile.

Meil on klassis ka Magav Mees nàiteks. Kogu aeg tukub. Keegi ei tea mida teha. Tal olla vàike laps, kes òòsiti karjub.

Oh ja vahepeal otsustati, et tegelikult sellest nàdalast peaks koolitused toimuma hoopiski itaaljatòòpàeval, mitte brasiiljatòòpàeval. Nyyd alustavad tegelased kell kolm òòsel. Kella kuueks hommikul on nad puha kòògiviljad peast. Eks nàis, kuidas jàrgmine nàdal tuleb.

Mòistagi esimestel itaalijatòòpàevadel selgus, et konditsioneer ei tòòta kell kolm òòsel ja kui kl 7 hommikul lòunat peetakse, pole ykski sòògikoht veel lahti.

Koolitajad on pisut nukrad, sest vòimaluse eest kella kolmeks hommikul tòòle tulla peavad nad loobuma rikkalikust hommiksòògibufeest (mis on toa hinna sees) ning leppima niru room service hommikusòògiga, mille eest tuleb 20 eurot maksta. Pealegi polevat klienditeenindus just kiita, kui kella kaheks òòsel tuppa hommikusòòki nòuda. Kes tahab proovida? :)

Tàna tuli veel vàlja, et olime unustanud yhe fakken mooduli kavasse lisada. Pisike moodul iseenesest - paar tundi kestab - aga koolitus lòpeb ylehomme àra. Ja printeris pole paberit ning homme on neil seal riigipyha.

Oh ja koolitajad, kes teatavad koolituspàeva alguses, et uups ma kyll ei màleta, et ma pidin tàna seda teemat òpetama, on ka suhteliselt tavapàrane nàhtus. Me nyyd hoiame siit Itaaliast neil intensiivselt kàtt. Enam nad ei unusta àra, mis nad òpetama peavad. Aga tàna jàllegi yks teatas, et ta kyll ei teadnud, et homme tuleb eksam teha.

Mu lemmikyllatused on sellised, et oleme otsustanud, et koolitame mingeid asju teatud moel eksole. Kòik on kokku lepitud ja selge. Ntx A teeb Rios seda asja ja B teeb Milaanos seda teist asja nii kui A talle meili saadab. Siis aga selgub, et Milaanos pole veel eriti jòutud mòelda selle peale, et kes B tòòd teeb vòi et millisele meiliaadressile A peaks Ble kommunikatsioone edastama.

Kusjuures eelmisel reedel teatas yks mu itaaljaalluvatest, et tahaks nàdal aega enne lepingu lòppemist àra minna tegelikult. Kui saaks, siis kohe tàna òhtul juba annaks arvuti àra ja làhekski. No tal olid pàris valiidsed pòhjused, nii et hommikul tulin tòòle, teadsin et mul on 3 alluvat. òhtuks oli - siuhti! - 2 jàrele jàànud.

Ja ykspàev helistas mulle Tàhtis Kauge Ylemus. Juhtis tàhelepanu mu yletundidele. No selgitasin, et meil peaks siin kòik teoreetiliselt hàsti minema, aga vaata, mis iga pàev juhtub eksole. Mòtlen hommikul, tulen tòòle, teen rahulikult planeeritud asjad àra, aga siis korraga kukub mingi lennuk alla vòi alluv làheb pàevapealt àra vòi koolitust ei saa teha, sest keegi ei saa SAPi sisse logida.
Ylemus kuulas vaikides ja siis soovitas mòtlikult:"No katsu vòtta tass teed ja pooleks tunniks maha istuda, et oma prioriteedid yle vaadata ja hinnata, mida sa saaksid àra delegeerida." Efektiivuses huvides leian, et ta oleks vòinud selle lause emailiga saata ja ma oleks vòinud emaili lugemise kellelegi delegeerida nàiteks.

Nyyd hakkas kohe parem. Tànan tàhelepanu eest.

4 commenti:

karmen ha detto...

tundub, et sul on seal lõbus :)

muideks, mis sellest iirimaa elust sai? oli liiga koledate inimestega ja märg või midagi muud?

Katu ha detto...

Hei Karmen

no me otsime kodu Iirimaal. Ma olen selle osavalt Rokule delegeerinud :)

karmen ha detto...

selge, ma juba mõtlesin, et see plaan unarusse jäänud - plaanite ju suurt ja uhket veinimõisat.

Katu ha detto...

oh meil on palju plaane!

ja siis koolituste korraldamisega seoses unustasin veel mainida, et yks koolitaja murdis jalaluu. oeh..