Oh ma olen nii erutatud! Homme sòidan nujorki!
Ma juba tean, mida kaasa vòtta. Bill Brysoni „Notes From The Big Country“ ja talvejope Roku jaoks (pidavat pàris kylm olema).
Ylejàànud reisitarvete peale mòtlen suure tòenàosusega òòsel kell kaks, kui olen naasnud òhtusòògilt ja viimasel hetkel kohvrit pakin.
Arvan, et saab lòbus òhtusòòk olema, sest tulevad S, E1, E2 ja P. Nad on mu lemmik-itaallased.
Fakken kàiguvahetamise ròòmud!
Òhtul jòudsin garaazhi ja garaazhi-sinjoor kysis, et ega mul radiaator (Ytles vist radiaator? Vòi oli see karburaator? Generaator? Inkubaator?) làbi pòlenud ei ole.
Palusin tàpsustust.
Sinjoor viitas, et mu autost tulevat kòrbemise lòhna. Jah, kòrbemise lòhna oli terve garaazh tàis, aga ei tulnud selle pealegi, et see minu autost vòib tulla.
Uurisime Erlend Isopistet eest ja tagant. Oigemini mina seisin nagu tobe nui ning sinjoor kàivitas autot paar korda. Arvas, et ju ma olen kas sòites sidurit all hoidnud vòi siis liiga madala kàiguga sòitnud. Toonitas veel, et sidurit kasutatakse ainult kàigu vahetamiseks ja muul ajal tuleb koib sidurist kaugel hoida. Mulle endale tundub, et olen vist mòlemat pattu teinud. Oh pekkis!
Ma ju ei tea ka tàpselt, mis ma teinud olen! See fakken kàiguvahetamine ajab mind nii nàrvi, et hea, et ma jòuan kòige selle sebimise kòrvalt yldse teisi autosid màrgata. Kust ma tean, kus mu jalad on? No vist on siduri peal. Oh pekk ja pizza! See auto on ju ainult 130 kilomeetrit sòitnud! On mul sellist blamaazh tarvis!?
Tàna hommikul auto enam ei haisenud, mistòttu leidsin endas hingejòudu, et alustada vòòrutusraviga, pààstmaks Erlend Isopiste elu.
Mul olla halb komme (teised ytlevad nii), et tallan sidurit, kui pidurdamiseks làheb. Yritasin sidurit tallata ainult siis, kui oli vaja kàiku vahetada. Enamasti tulin toime.
Pòòretega on keerulisem. Ma tean, et kui on alla yhe, siis tuleb kàik madalamaks panna, aga kui yle kolme, siis kòrgemaks. Aga kòik, mis jààb yhe ja kolme vahele on hall tsoon. Mida teha, kui on yhe ja kolme vahel? Kuskohas peab tàpselt olema? Kas yhe ja kahe vòi kahe ja kolme vahel? Vòi tàpselt kahe peal? Jah, ei ole kerge, kui elus on liiga palju valikuid.
Oi. Praegu tajusin, et seda blogi loevad ilmselt mòned inimesed, kes on mulle oma manuaalkastiga autot laenutanud. Tàhendab, ma loodan, et jààme ikka sòpradeks edasi.
See sòltub autost, milliseid pòòrdeid ta tahab ka natukene. Mul on olnud yks, millele meeldis 1,8-2 sòita, aga praegune Fiat Pandale meeldib pigem 2,5. Seega, ma soovitaks linnas 2-2,5 vahel.
RispondiEliminaAga pidurdamisel ongi minu vaatluse jàrgi kaks koolkonda, yhed kasutavad sidurit ja ka muidu sòites palju vabakàiku, teised hoiavad sidurikasutuse minimaalsena, rààkides, et sidur kulub. Noh, minu arvates auto yldse sòites kulub, seega see argument vàge ei pàde.
Yldjuhul ma soovitan minna ja testida oma autot kuskil nii, et sa kuuled, mis hààlt ta normaalselt sòites teeb ja oma sidurdamist ja pòòrete hulka siis tunde jàrgi reguleerida.
ma pole ka mingi väga tihe autosõitja ja see pidurdamisega siduri kasutamine on mul ka jalas. minu teada on selle ainuke probleem see, et kui on jää või libe, et siis on sidur ära lahutatud ja siis ei saagi käiguga pidurda vms, igatahes pole see surmapatt.
RispondiEliminaaga selle käiguvahetamisega on jälle see, et võib ju sõita hoopis hästi suurte käikudega, siis küll midagi ei juhtu, ainult et ei kiirenda eriti, noh ja kui on kiirendada (itaalias ilmselt ka mingist mäest ülesse saamisel) vaja, siis võib ju mõnda madalamat proovida (kohalt võtmisel ikka ka ;)
möhh, nüüd sain teada, et ei tohigi sidurit alla lasta kui pidurdada!
RispondiEliminaHuvitav, miks mu isa sellekohast märget mulle poel teinud? Muidu küll, neitsi tähtkujule omastelt on iga detaili kallal irisenud ( pidin liiga äkiliselt sidurit lahti laskma nt.).
Vaatan, et Isopiste ongi nimeks saanud :)
Kui ma kunagi olin 18-aastane, siis läksin paariks kuuks tööle pioneerilaagrisse. Esimeses rühmas oli meil ka üks Erlend. Ta venna nimi oli Reiland.
RispondiEliminaAga sidur läheb kõrbema jah, kui teda kogu aeg libistada. Ja see hais on kole. Mehed vaatavad väga pahaselt naise peale, kui see sidurit kärsatab. Isegi kui auto on naise oma. Palun ära oma Erlendile nii enam tee :)
Oo, ja welcome ka muidugi! Nujook ootab sind pladiseva vihma ja poriste parkidega.
RispondiEliminaminu ainus nõue autole on üldiselt ikkagi automaatkäigukast ja sinu üleelamisi lugedes, tundub, et olen jätkuvalt õigel teel. mina sellest siduri-fenomenist ei saa oma üürikese mõistusega mitte midagi aru ja ega ei ole tahtnudki.
RispondiEliminaaga head reisi sulle ja ma loodan, et sul on seal palju toredaid seiklusi, millest kirjutada ja ka meie päev seeläbi värvikamakas teha!
Kuulge, kui sidurit pidurdamise ajal all ei hoia, siis auto sureb ju välja. Ma ei mõtle äkkpidurdamist vms. Kui on vaja valgusfoori all pidurdada, siis ilma sidurita see asi hästi ei lõpe:)) Olen enamuse aja oma autojuhi elust sõitnud just manuaaliga.
RispondiEliminaAhjaa ja käiku vahetatakse siis, kui kuuled, et pöörded on liiga kõrged. Ma pole kunagi jälginud, mitu pööret parasjagu on. Või no, kui mina sõitma õppisin, siis nendel autodel ei olnudki seda aparaati peal, ma pakun. Ja oluline on ju eelkõige liiklust jälgida.
RispondiEliminaesiteks ma olen alemanaga kirglikult nòus, et kui ilma sidurit alla laskmata ja samal ajal kàiku madalamaks vahetamata pidurdada, sureb auto ju vàlja.
RispondiEliminakas vòib olla vòimalik, et erlend isoposte tahab suhteliselt madalaid pòòrdeid? nimelt ma sòidan hoogsalt vàga kikkis kòrvadega ringi ja mulle tundub, et nii kui pòòrded pisut yle kahe làhevad, oleks nagu vaja kàiku vahetada.
olgu veel lisatud, et eile tegin roomas yhe kolmekymnekilomeetrise ringi ja poole tee peal hakkas auto taaskord haisema.
karmen, ma arvan, et meist vòiks hingesugulased saada. erlend isopiste on kyll vàga nummi ja itaalia disain ja puha, aga automaatkasti see ei asenda paraku.
RispondiEliminaahoi.
RispondiEliminaautopedena ei saa jätta mainimata, et sõiduks kasutatavad pöörded sõltuvad ikka ennekõike autost :) ja teadmata Erlend Isopiste liiki ja mootorit, ei hakkaks sel teemal soovitusi jagama. sidur hakkab haisema pigem liigsest libistamisest, nii et proovi oma kohaltvõtte jälgida. ja siduri vajutamisega pidurdamisel on nii, et kui on vaja ainult natuke hoogu vähendada, siis pole vaja sidurit vajutada ja kui on plaan seisma pidurdada, siis võid pidurdamise ajal (siduriga ;)) käigu välja võtta ja polegi vaja rohkem seda pedaali tallata.