Kàesolev foto on kompositsioon 'kolm Rooma tànavatele iseloomulikku elementi'.
Rooma on kurikuulus linn selle poolest, et parkimiskoha leidmine on imetegu, ummikud on legendaarsed ja liiklus on justkui loomade olympia.
Mistòttu puhtalt praktilistel kaalutlustel on skuuter leidliku roomlase pòhiline sòiduvahend, kuna seda saab igasse suvalisse prakku parkida, see on kiire ja vòtab vàhe kytust ja ei maksa eriti palju. Mis muu sobiks paremini roomlaste lemmik-sòiduvahendit esindama kui yks reibas punane Vespa, Itaalia kultus-skuuter!
Fotot làhemalt vaadates màrkate Smarti. Vot Smart on roomlase teine lemmik-sòiduvahend. Ma arvan, et statistiliselt on Fiatte rohkem, aga minu arvates pole Fiat auto, nii et see ei làhe arvesse. Smart on Roomas abiks, sest yhe auto parkimiseks vajaminevale maalapile saab kaks Smarti parkida. Smart on skuutrist parem selle poolest, et seda saab kasutada ka siis, kui vihma sajab ja sellega saab rohkem asju transportida.
Nyyd laskem pilgul libiseda piki kònnitee ààrt. Siit leiamegi kolmanda Roomale iseloomuliku elemendi – sigaretiotsad. Kòik tànavad on siin sigaretiotsi tàis. Muide ’Lonely Planet Italy’ hoiatab turisti Rooma tànavatel lebava koerasita eest. Koerasitta pole siin kyll nii palju kui sigaretiotsi, aga yldiselt minagi soovitan hoolikalt jalge ette vaadata, kui pole just tahtmist kakase tennisega ringi jalutada.
Muide, Rooma mootorratturid on àra teeninud minu igikestva respekti ja imetluse oma hulljulgete manòòvrite ja kiirendustega.
Nàiteks on neil kombeks – viuh! – pòòret sooritava auto eest làbi kihutada vòi murdsekundi vàltel ridu vahetada ning sedasi kaasliiklejaid ehmatada.
Me ei rààgi siinkohal mingitest mòllavate hormoonidega noorukitest, tàpselt samu trikke teevad itaallannad! Oma unistustes tahaks minagi selline vapper roomlanna olla – kihutada mustade lokkide lehvides ning liikluseeskirju eirates Rooma tànavatel ringi, foori taga oodates konts graatsiliselt asfaldile toetada, paksult vàrvitud ripsmete alt kotkapilgul liiklusmòllu silmitseda ja kui tuli roheliseks làheb, siis nii kiiresti kohalt vòtta, et vaid parfyymipilvekene hòljub òhus sel momendil, kui ylejàànud loomade olympia foori tagant liikvele pààseb.
Mina olin selline reggiana, kùll Aprilia Habanaga kuid see oli mul isegi ilusam kui Vespa... Mul oli veel koni ka hambevahel :)
RispondiEliminaKuni bussist mòòdudes 90 km/h kaks poola plikat sòitsid mulle ratastega teele ette... kui ma viimase ratta viimast ratast puudutasin, jài mu motikas seisma.. ning mina lendasin.. Kuna mul oli see peen "suvekiiver" mis tegelt seadusevastane, siis lendasin vastu tuulekaitset( noh see klaas mis kàib ette) kaotasin kòik meeled ja àrkasin haiglas....
Pàrast seda itsidenti mu ema kinkis mulle auto...
Ei saa màrkamata jàtta, et Aprilia Habanast kirjutad mineviku vormis :) Mis su ilusast motikast sai?
RispondiEliminaIkka mineviku... pole enam mu oma ju, nüüd sõidab elukaaslane sellega ( tema vespa oli juba oma aja ära elanud :))
RispondiEliminaKuid ma olen nüüd selline suure korviga ratta omanik, kes kakerdab keset liiklust kaks poekotti mõlemal lenksul ( kunagi oli veel korvis taksikoer) :) :)
Selliseid on ka siin üpriski palju, võibolla Roomas mitte aga Mõttetus Mägikülas kindlasti!
mopeed, mitte skuuter :)
RispondiEliminaOi... ma kartsin, et see mopeedikommentaar tuleb...
RispondiEliminanimelt mina eristan mootorrattaid nii, et on kylgkorviga ja ilma kylgkorvita ja kui ma seda vespa-asja kirjutasin, vot siis kartsingi, et kindlasti ma ajan jàlle tskiklid/skuutrid/mopeedid segi.. :)